miercuri, 1 februarie 2012

Industriile creative

În economia României, industriile creative au o contributie mai mare sau comparabilă cu turismul, transporturile sau construcțiile

Email Imprimare
Fundația Post-Privatizare, în parteneriat cu Asociația ORICUM, S.C. GEA Strategy & Consulting SA, Centrul de Cercetare și Consultanță în Domeniul Culturii, S.C. M&C Strategy Development SRL, Universitatea din București și Universitatea de Arte “George Enescu” din Iași au anunţat, la conferința de presă din 25 ianuarie 2011, finalizarea etapei de cercetare din cadrul implementării proiectului “Promovarea antreprenoriatului în domeniul industriilor creative”.

Dl Peter Barta, director executiv al Fundației Post-Privatizare afirmă: „există un potențial creativ uriaș în România și este timpul ca acesta să fie recunoscut și folosit la maximum de noi toți. Fundația Post Privatizare consideră că aceste clustere de creativitate trebuie corect identificate și apoi ajutate să se dezvolte și să se transforme în afaceri sustenabile și profitabile. Implicarea in acest proiect vine ca o continuare firească a activităților Fundației, întrucât aceasta este o organizație dedicată în întregime dezvoltării spiritului antreprenorial din România.”
Cercetarea, desfășurată pe parcursul a șase luni, a urmărit actualizarea datelor despre contribuția la economia națională a industriilor creative, determinarea aglomerarilor teritoriale ale industriilor creative în țară și explorarea opțiunilor de carieră ale tinerilor pentru a afla dacă sunt interesați de antreprenoriat.
Conform cercetării realizate de Centrul de Cercetare și Consultanță în Domeniul Culturii, industriile creative au o contributie ridicată în economia României, mai mare sau comparabilă cu turismul, restaurantele, transporturile sau construcțiile. În 2009, industriile creative generau 5.93% din PIB și aproximativ 100.000 de locuri de muncă.
Rezultatele obţinute din studiul realizat de S.C. GEA Strategy & Consulting SA au evidenţiat importanţa sectorului creativ în plan regional, mai precis la nivel judeţean şi al regiunilor de dezvoltare. O trăsătură semnificativa este polarizarea imensă a activităţii între Bucureşti şi alte centre de activitate din ţară. Concentrarea activităţii, prin raportare la numărul de angajaţi, numărul de firme şi cifra de afaceri, în Bucureşti şi sectorul Ilfov atinge valori între 50% şi 60%, iar un număr foarte redus de alte judeţe (Cluj, urmat de Timiș, Brașov, Iași și Constanța) acoperă împreună încă cca. 20% din activitatea înregistrată la nivel naţional. O altă trasatură semnificativă pornind de la profitabilitate este apariția câtorva domenii performante în cadrul unor judeţe: Bucureştiul este „capitala radioului”, Clujul „ judeţul spectacol”,
Braşov „leagănul muzeelor”, Iaşi e „creativ pe web”, Timiş ”cel mai bun gamer”, iar Ilfov este „cetatea filmului”.
Din acelasi studiu (realizat de S.C. GEA Strategy & Consulting SA) rezultă că regiunea București – Ilfov se află pe locul 18 din 253 de regiuni europene în topul ponderii salariaților din industriile creative față de celelalte sectoare economice.
Chiar dacă profesiile din industriile creative au un potențial care nu este încă perceput corect de societate, cercetarea realizată de Universitatea din București a relevat faptul ca există potențial antreprenorial.
Toate rezultatele cercetătilor pot fi consultate în versiunile integrale ale studiilor, care se pot descărca de la adresa http://indcreative.postprivatizare.ro.
“Promovarea antreprenoriatului in domeniul industriilor creative” este un proiect cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 “Investește în oameni!”, axa prioritara 3 “Creșterea adaptabilității lucrătorilor și a întreprinderilor”, domeniul major de intervenție 3.1 “Promovarea culturii antreprenoriale”. Durata proiectului este de 30 luni. Proiectul are ca obiectiv general dezvoltarea competențelor antreprenoriale în rândul celor care își doresc să lucreze în industriile creative, transformarea oportunităților din mediul economic în afaceri sustenabile precum și promovarea omogenității acestui sector economic.

Pentru mai multe informații va rugăm să contactați:
Fundația Post-Privatizare
Oana Preda – expert comunicare
Email: preda.o@postprivatizare.ro
Tel: 031.1000.719, fax: 031.1000.720, mobil: 0748.138.372
Calea Plevnei nr 46-48, corp A si B, et. 1 si 2, sector 1, București

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu