joi, 3 februarie 2011

Ediția a doua, din nou

La editura Virtual a apărut on line ediția a 2-a, mult îmbogățită, a volumului meu de eseuri, Vîrsta de bronz - căreia i-am și adăugat de asta un subtitlu, [și supraviețuitorii acesteia]. Poate că nu sînt doar un supraviețuitor al primei decade post-comuniste, dar mai bine de jumătate din textele cuprinse în volum sînt mărturia acelor intransigente vremuri inaugurale.



Într-adevăr, în 2000, cînd publicam prima ediție, tipărită pe hîrtie, cu ajutorul deosebit de generos al Doinei Uricariu, la Editura Persona, volumul strîngea textele publicistice din anii 1990-2000. Ediția de față, exclusiv electrnnică, a eliminat din prima textele de politică internațională, nu fiindcă m-aș fi răzgîndit, ci dimpotrivă, fiindcă între timp s-au adunat destule pentru a fi publicate într-un volum de sine stătător. În schimb, am adăugat eseuri și articole din următorul deceniu, 2001-2010, marea majoritate publicate în volume sau reviste la care am colaborat incidental în acești ani. Fac excepție un număr de texte incluse la finele volumului, pe care le-am publicat inițial în "Ziua" din 2008 și 2009. Justificarea acestei opțiuni e simplă: fiind vorba de comentarii la evenimente și stări de fapt recente, ele nu au nevoie de explicații, pe care texte mai vechi le-ar fi impus, dat fiind faptul că unele se referă la împrejurări aproape uitate chiar și de mine. Dacă o să mai am timp și elan pentru asta, o să public într-un viitor încă incert o antologie comentată a editorialelor de opinie pe care le-am publicat în Ziua, vineri de vineri, din 2001 pînă în decembrie 2009. Dar asta presupune un răgaz pe care deocamdată nu-l am.
Librăria on line poate fi accesată foarte ușor: http://books.corect.com/ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu